چگونه چادر ماشین را بشوییم؟ چند راه حل ساده و کم هزینه

تبلیغات

چگونه چادر ماشین را بشوییم؟ چند راه حل ساده و کم هزینه

 


چادر ماشین یکی از مهم ترین قسمت های ماشین است که باید از آن مراقبت کرد. چادرها علاوه بر پوشش محافظ خودرو، از اشیای زبر در برابر برخورد با خودرو محافظت کرده و آن را از تغییر رنگ، خط و خش و ترک محافظت می کند.

اما برای نگهداری صحیح از چادر ماشین باید به تمیزی آن توجه ویژه داشت. چادر غیربهداشتی می تواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن سریع آن شود. به همین دلیل باید گاهی چادر ماشین را بشویید.

مراحل شستشوی چادر ماشین

روش های اصلی خشک کردن لاستیک خودرو را می توان با دست یا ماشین انجام داد. در روش دستی ابتدا سقف خودرو را با آب می شویید و سپس با استفاده از شامپوی مناسب آن را کاملا تمیز می کنید. پس از شستشو، چادر را با آب بشویید و کاملا خشک کنید.

روش دیگر شستشوی موتورخانه روش ماشینی است. در این روش کل موتورخانه در ماشین لباسشویی قرار می گیرد و با برنامه خاصی شسته و خشک می شود.

همانطور که می بینید، مراقبت از چادر پرده ای شما به اندازه استفاده از آن مهم است. با استفاده از روش های مناسب خشکشویی می توانید عمر پرده های خود را افزایش دهید و از ظاهر جذاب وسیله نقلیه خود لذت ببرید. البته به خاطر داشته باشید که خرید یک پرده با کیفیت از یک فروشنده معتبر می تواند فرآیند شستشو را آسان کرده و عمر مفید محصول شما را افزایش دهد.

روش دستی شستشوی چادر ماشین

روش دستی شستشوی چادر ماشین به 8 مرحله تقسیم می شود که در ادامه به تفصیل توضیح داده شده است.

البته با انجام این مراحل چادر ماشین شما بسیار تمیزتر و جدیدتر به نظر می رسد که هر مرحله در زیر توضیح داده شده است:

1- گرد و غبار و کثیفی سطح را پاک کنید: در این مرحله ابتدا باید دو طرف چادر را با نیروی کافی تکان دهید و گرد و غبار و کثیفی را از بین ببرید. اگر به آب دسترسی دارید می توانید ابتدا از آب برای شستن چادر استفاده کنید.

2- چسباندن چادر به ماشین. چادر را با این مرحله به ماشین بچسبانید و آن را محکم بکشید تا چین و چروک آن به حداقل برسد.

3- نظافت شن و ماسه تمیز با جاروبرقی. ابتدا باید شن های سخت و هر گونه اجسام بزرگ در چادر را بردارید. برای بهترین نتیجه در این قسمت می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

4- استفاده از محلول پاک کننده مناسب: برای این منظور صابون مناسب چادر ماشین را در آب گرم قرار دهید و چادر را تمیز کنید. اگر به مواد شوینده مناسب دسترسی ندارید، می توانید از مایع ظرفشویی بسیار کمی استفاده کنید.

5- از پارچه میکروفایبر یا حوله شستشو استفاده کنید: چادر را با یک پارچه میکروفیبر نرم یا حوله تمیز کنید. حوله را بالا و پایین یا عقب و جلو ببرید و به آرامی سطح چادر را فشار دهید تا ذرات کثیفی بیشتری از بین برود.

6- شستشو با آب: در این مرحله کابین را با آب سرد بشویید و لباسشویی و طبقات حاصل را کاملا بشویید. بهتر است از یک پارچه بزرگ استفاده کنید تا آب به راحتی جذب شود.

7- مرحله شستشو را تکرار کنید: در نهایت مراحل 1-6 را تکرار کنید تا از نتیجه راضی باشید.

8- خشک کردن چادر: چادر را به طور طبیعی در فضای باز خشک کنید. بسته به شدت آفتاب و باد، زمان خشک شدن چادر می تواند متفاوت باشد.

برای خشک کردن سریعتر چادر می توانید از خشک کن با هوای گرم یا خشک کن صنعتی قوی استفاده کنید. اگر از رطوبت گیر استفاده می کنید، حتما آن را روی 50 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا به چادر آسیبی نرسد.

پس از خشک شدن کامل چادر، آن را به دقت آنالیز کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. ترک ها، پارگی ها یا قطعات تعمیر نشده باید قبل از استفاده بازرسی و تعمیر شوند.

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از خط و خش، شستن دست ها و همچنین استفاده از محصولات ضد آب به کاهش خطرات و افزایش عمر مفید چادر کمک می کند. همچنین نگهداری و نگهداری در شرایط مناسب نیز بسیار مهم است.

با ماشین لباسشویی چادر ماشین

مراحل شستشو و خشک کردن چادر ماشین با ماشین لباسشویی به شرح زیر است:

1- ابتدا باید از سازگاری چادر با ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. برخی از چادرها قابل شستشو با ماشین نیستند و در صورت استفاده از دستگاه آسیب دیده و از بین می روند.

2- پس از اطمینان از قابل شستشو بودن چادر در ماشین لباسشویی، چادر را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و آن را پر از آب کنید. برای جلوگیری از جدا شدن رنگ و کوچکتر کردن چادر از آب سرد استفاده کنید.

3- سپس آن را به آب تمیز اضافه کنید. همچنین، حتما دستورالعمل های ماشین لباسشویی خود را بخوانید و فشار را برای کاهش چرخه شستشو تنظیم کنید. برای این کار معمولاً لازم است گزینه «حساس پارچه» یا «چرخه شستشوی کم حجم» را انتخاب کنید.

4- در هنگام شستشو بهتر است از صابون بدون عطر استفاده شود. صابون های معطر می توانند در برخی افراد عوارض و واکنش هایی ایجاد کنند.

5- بعد از شستشو فقط با آب بشویید تا مواد شوینده به طور کامل از چادر خارج شود. سپس چادر را در بیرون قرار دهید تا خشک شود. برای خشک کردن چادر از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. این ممکن است باعث آسیب یا فروریختن چادر شود.

با این روش می توانید موتورخانه خود را به راحتی تمیز و خشک کنید و در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

مراجعه به صفحه مقاله: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-دنا/

 





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.